Affiliate marketing

Affiliate marketing je někdy nazýván také jako partnerský nebo dealerský marketing. Je založen na principu odměňování reklamních partnerů pevnou cenou za úkon či procentem z ceny produktu nebo služby, kterou se podaří pomocí dané propagace prodat. Využívá se obchodního modelu PPA, který může být v některých případech doplněn o PPC. Pro zadavatele reklamy je affiliate marketing velice výhodný, zvyšuje totiž motivaci partnerů k propagaci a nenese téměř žádné finanční riziko. Affiliate marketing využívají především internetové obchody, cestovní agentury, aukční servery, prodejci finančních produktů a jiní internetový marketéři.

Každý web se může rozhodnout, zda si affiliate program vytvoří vlastní nebo využije nabídky nějaké specializované společnosti. Vlastní affiliate software nabízí v České republice Affilbox nebo PostAffiliate Pro, které lze snadno implementovat do vlastních webových stránek. V Česku také existuje množství společností, které se specializují na nabídku řešení affiliate marketingu. Nevýhodou jejich využití může být nutnost placení provize z prodejů, výhodou naopak jsou nízké zřizovací poplatky a případně i snadnější možnost využití affiliate partnery dané affiliate sítě. Mezi affiliate společnosti, kde se střetávají poptávky zadavatelů reklamy a nabídky parterů dané sítě, patří:

Mezi další používané systémy patří také AdBenefit nebo mezinárodní Zanox či Comission Junction, který v Česku zastupuje společnost VIVNetworks.

Autorem je

Autor je hlavním administrátorem a zároveň provozovatelem internetové společnosti WebČesky.cz a celého jejího portfolia. V současné době je také lektorem na Katedře informačního inženýrství, PEF, ČZU v Praze.

Zatím nikdo komentář nepřidal.

Přidání komentáře

Komentář