Podpora CRM online pomocí Leady

Leady.cz je webovou aplikací, poskytující svým zákazníkům širokou škálu informací o návštěvnících jejich webu. Jedná se tedy o jakousi data-miningovou službu. Většinu poskytovaných dat je navíc získáváno z vlastní databáze Merk, která údajně obsahuje nejrozsáhlejší zdroje firemních dat u nás. Vzhledem k tomu, že jde zřejmě zatím o jedinou úspěšnou službu toho druhu na našem území, to vytváří dost zásadní bariéru pro vstup dalších produktů do odvětví.

Proč vlastně “Leady”? Na oficiálním webu se píše, že “lead” nebo snad “leady” lze z angličtiny přeložit jako „kontakty na potenciální klienty“. Každý takový “lead” pak obsahuje název firmy, datum a čas návštěvy, její roční obrat, počet zaměstnanců, přehled produktů a služeb (stránky webové prezentace, e-shopu, …), které je zaujaly (+ trvání návštěvy), kontakt na tuto firmu, tedy telefonní číslo, e-mail, adresu firemního webu a případně jméno kontaktní osoby a navíc nabízí i možnost zobrazení konkurenčních společností.

Na základě získaných informací pak může uživatel této webové aplikace vytvořit nabídku šitou na míru každému, kdo má o jeho produkt či službu zájem a oslovit potencionálního zákazníka dřív, než konkurence. Navíc jsou tyto informace důležité i pro webmastery, kteří podle nich mohou upravovat klíčová slova pro SEO a tím vyfiltrovat cílovou skupinu, tedy například zaměřit se při volbě klíčových slov spíše na bonitní klienty, než na malé živnostníky.

Zdá se tedy, že jde o ideálního pomocníka pro shánění nových a maximální využití stávajících zákazníků. To tak může optimálně doplnit CRM společnosti – především social CRM. I přesto, že je systém schopen identifikovat desítky tisíc firem v ČR, jde pouze o cca 50% firem na našem území, které jsou aktivní na internetu. Navíc aplikace nedokáže rozlišit mezi skutečným zájmem společnosti jako celku o produkt nebo službu, prezentované na webu zákazníka této služby a zájmem jednotlivého zaměstnance té společnosti. V druhém případě proto může firma vnímat nabídku jako nevyžádanou.

Zajímavým prvkem na rámec data-miningu je možnost zablokování přístupu konkurenčních společností na web uživatele této služby. Účelem je zamezit konkurenci ve špehování dění ve společnosti a monitorování cen. Což je pochopitelně nemožné, nicméně je to drobná překážka, které může méně snaživé konkurenty odradit.

Na závěr je zde přehled spokojených zákazníků projektu Leady.cz provozovaný společností IMPER CZ, s.r.o.: T-Mobile, DPD, aukro, AVG, KB, GE Money Bank, ČSOB a další.

Aplikaci lze vyzkoušet zdarma a získat tak zajímavá data za 7 zkušebních dní. Až poté se tedy lze rozhodnout, zda-li bude aplikace užitečná.

Autorem je

Kolektiv autorů blíže nespecifikovaný.