Internetové katalogy odkazů

Na Internetu existuje nepřeberné množství katalogů. Většina uživatelů Internetu využívá vyhledávání namísto procházení kategorizovaných seznamů. Ale přístupy z katalogu stále tvoří určitou část návštěv internetových stránek a navíc se jedná o zpětný odkaz, který je zpravidla přidán zdarma. Registrace do katalogů je pro web přínosem. Odkaz by neměl chybět minimálně v nejvýznamnějších internetových katalozích.

Kromě registrace do českých a slovenských katalogů je možné registrovat web i do katalogů zahraničních. Mezi nejvýznamnější mezinárodní internetové katalogy patří projekt otevřeného katalogu ODP na adrese DMOZ.org a celosvětově první katalog Yahoo. Pokud se jedná o web, který je i v jiném cizím jazyku, je vhodné přidat odkaz i do zahraničních katalogů. Z hlediska zpětných odkazů není na škodu přidat odkaz do maximálního možného počtu internetových katalogů včetně zahraničních, které často vyžadují při registraci název a popis stránky v cizím jazyce.

Nejvýznamější české katalogy

Všeobecné katalogy

Do všeobecných katalogů může přidat odkaz zdarma kdokoliv.

Firemní katalogy

Do firemních katalogů mohou přidat odkaz pouze firmy mající přiděleno IČ.

Přehled dalších katalogů můžete najít zde.

Mapy

Vaši firmu také můžete přidat do některých mapových služeb.

Do některých katalogů lze přidat odkaz po uhrazení určitého poplatku nebo výměnou za umístění zpětného odkazu. Na Slovensku jsou nejvýznamnějšími katalogy Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk a Zoznam.sk. Do Slovenských katalogů lze zpravidla přidávat i české odkazy. Kromě klasických katalogů odkazů, existují i oborové katalogy nebo určité webové projekty určené specifické skupině klientů, mezi nimi jsou například srovnávače cen pro e-shopy.

Reklama v internetových katalozích

Placené umístění záznamu

Některé internetové katalogy firem a odkazů umísťují záznamy do databáze pouze formou placené propagace. Platební model využívá nejčastěji formy PPT, případně je využito PPC nebo PPV. Hrazení propagace v těchto typech katalogů je výhodné pouze v případě, že mají vysokou návštěvnost nebo jsou zaměřeny na téma podobné propagovanému webu. V některých případech lze přidat zápis výměnou za umístění zpětného odkazu.

Přednostní umístění záznamu

Zajímavým typem internetové reklamy je využití přednostního umístění odkazu v internetovém katalogu před ostatní odkazy v určité kategorii. Tento druh propagace podporuje většina významných internetových katalogů a je zpravidla hrazena formou PPT.

Autorem je

Autor je hlavním administrátorem a zároveň provozovatelem internetové společnosti WebČesky.cz a celého jejího portfolia. V současné době je také lektorem na Katedře informačního inženýrství, PEF, ČZU v Praze.

Zatím nikdo komentář nepřidal.

Přidání komentáře

Komentář