Srovnávače cen

Existují internetové projekty, do kterých je možné určitou formou přidat reklamní záznam propagující web. Všeobecné a především tematicky podobné služby mohou být z hlediska propagace velice zajímavé.

Velkou část zákazníků internetových obchodů tvoří v současné době přístupy z webů specializujících se na porovnání cen v e-shopech. Do těchto služeb je nutné při registraci uvést URL adresu na XML soubor, který obsahuje informace o zboží, které propagovaný e-shop nabízí. Mezi největší české srovnávače cen patří:

Z grafu je patrné, že nejvýznamnějším srovnávačem cen je projekt společnosti Seznam, který se nazývá Zbozi.cz. Vysokou návštěvnost mají také porovnávače cen Heureka.cz a SrovnaniCen.cz společnosti Miton Media, které kooperují s weby společnosti Centrum Holdings. HledejCeny.cz je součástí mediální skupina Mladá Fronta a projekt Monitor.cz společnosti Retail Info, která provozuje i největší český porovnávač cen zboží v kamenných obchodech AkcniCeny.cz, využívá synergického efektu s portálem Czin.eu. Mezi další srovnávače cen, které mají nezanedbatelnou návštěvnost patří také Vybereme.cz, Srovname.cz, HyperZbozi.cz, NejlepsiCeny.cz, CenyZbozi.cz a jiné.

Na Slovensku se využívají především srovnávače cen zboží v internetových obchodech NajNakup.sk, PriceMania.sk, SuperDeal.sk a mutace českých verzí Heureka.sk i Monitor-cien.sk.

Tyto internetové srovnávače cen často kombinují formu platby PPT s PPC za přístup na úvodní stránku internetového obchodu i přímo na stránku konkrétního prodávaného zboží. Umístění do některých porovnávačů cen je zdarma nebo vyžaduje umístění zpětného odkazu.

Srovnávače cen s možností přidání eshopu zdarma

Kromě projektů pro internetové obchody nabízející prodej zboží existují i další služby srovnávají ceny produktů v určité oblasti. Může se jednat o porovnávání cen zájezdů, realit, ubytování, pracovních nabídek, finančních produktů, aukčních nabídek, bazarů a dalšího. Například porovnání ubytování nabízí Ubytování.czin.eu.

Autorem je

Autor je hlavním administrátorem a zároveň provozovatelem internetové společnosti WebČesky.cz a celého jejího portfolia. V současné době je také lektorem na Katedře informačního inženýrství, PEF, ČZU v Praze.

3 komentáře na “Srovnávače cen”

  1. mmm.edia napsal:

    Dobrý den, dovolím si nesouhlasit. Dle dlouhodobého měření konverzí při exportu stejných položek na zbozi.cz a heureka.cz lze říci, že poměr objednávek návštěvníků ze seznamu tvoří z celkového množství cca 20%!!! Zbytek připadá jednoznačně na Heureku. Návštěvnost z webů heureky a webů náležejících Heurece je přitom se zbozi.cz cca v poměru 50:50. Zde moc nepomůže ani tak běžné měření konverzí jako spíš pokus, kdy si na týden Heureku zablokujete nebo je Vám administrátorem banována. Možná to nelze říci paušálně a že se to týká jakéhokoli sortimentu, nicméně je to prakticky ověřeno na 3 webech.

    • Tomáš Martínek napsal:

      Je to možné. Toto je pouze srovnání návštěvnosti daných porovnávačů cen (a trochu staršího data). Úspěšnost konverzí z daných srovnávačů cen, může být různá… Pro toto objektivní srovnání by ovšem bylo nutné využít interní statistiky minimálně několika velkých internetových obchodů.

  2. Petr napsal:

    Rád bych rozšířil seznam srovnavačů cen o další, který poskytuje služby zcela zdarma a to http://zbozimat.cz

Přidání komentáře

Komentář